Liber porta a Barcelona a més de 550 compradors i prescriptors de 62 països

NP Fira de Barcelona, 17/07/2018

Liber 2018 ha activat el seu radar internacional per convidar el proper mes d’octubre a Barcelona a més de 550 importadors, distribuïdors, llibreters, compradors de drets, així com a responsables d’organismes públics i biblioteques, agents literaris, professors d’universitat, editors i periodistes de 62 països. A través de tres programes específics de compradors, prescriptors, i bibliotecaris, la Federació de Gremis d’Editors d’Espanya (FGEE), en col·laboració amb diverses institucions, ha seleccionat a aquests professionals clau perquè participin, del 3 al 5 d’octubre, a les trobades de negoci de la fira, on es decideixen un terç de les vendes anuals a l’exterior del sector del llibre en espanyol.

La convocatòria del Programa de Compradors, del Programa d’Prescriptors d’Interès Prioritari (PICE) i de la Missió de Bibliotecaris nord-americà a Liber 2018 és possible gràcies a la col·laboració del Ministeri de Cultura i Esport; les Oficines Econòmiques i Comercials en l’Exterior de la Secretària d’Estat de Comerç; ICEX Espanya Exportació i Inversions; la Generalitat de Catalunya; el Centre Espanyol de Drets Reprogràfics (CEDRO) i la Societat Estatal d’Acció Cultural Espanyola (AC / E).

En l’elecció d’aquests convidats internacionals, es tenen en compte els suggeriments de les editorials, gremis i associacions que conformen la FGEE, a més de les propostes de les Oficines Econòmiques i Comercials d’Espanya a l’estranger. Aquest any, els participants en les missions comercials procedeixen majoritàriament de les dues àrees geogràfiques que concentren el gruix de les exportacions editorials espanyoles: Europa (26) i Llatinoamèrica (21), a més dels EUA i Canadà. Així mateix, s’han seleccionat altres 15 mercats preferents a la Mediterrània i Àsia com Algèria, Egipte, Marroc, Líban, Israel, Turquia, Xina, Corea, Hong Kong, Índia, Japó, Singapur, Taiwan, Vietnam, a més d’Austràlia.

Cal destacar especialment la visita d’una delegació de bibliotecaris nord-americans, organitzada per l’ICEX en col·laboració amb l’Oficina Econòmica i Comercial d’Espanya a Miami i la pròpia FGEE, amb l’objectiu d’augmentar la presència del llibre espanyol en les més de 100.000 biblioteques públiques de EUA, país que compta ja amb més de 50 milions de castellanoparlants.

Durant els tres dies de la fira, els expositors poden mantenir entrevistes agendades amb aquests convidats, compartir informació sobre mercats, aconseguir nous contactes comercials i generar comandes.

Espanya és, després del Regne Unit i EUA, el tercer país del món que més llibres exporta. En 2017 el valor de les vendes a l’exterior del sector del llibre va ser de 589 milions d’euros, un 2,99% més que l’any anterior, segons dades de la FGEE. D’elles, 386 milions d’euros (+ 3,85%), van correspondre a productes d’editorials. Els principals països als quals es van dirigir les exportacions espanyoles van ser França, Mèxic, Regne Unit, Argentina i Portugal, entre d’altres.

Reconeguda com una de les principals cites firals per a l’edició en espanyol, Liber reunirà del 3 al 5 d’octubre al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona més de 350 editorials i empreses que mostraran les últimes novetats publicades, així com productes i serveis relacionats amb la comercialització i distribució de llibres, ebooks, aplicacions mòbils, impressió o autoedició. A més, la fira, promoguda per la FGEE, compta amb un ampli programa de jornades professionals per debatre i reflexionar sobre l’actualitat sectorial vinculada a la cadena de valor del llibre.