Les Punxes Distribuïdora celebra el 50è aniversari

N.P. Les Punxes

Les Punxes Distribuïdora celebra aquest any el 50è aniversari de la seva creació. L’acte central d’aquesta celebració va consistir en un sopar el 16 de juny en una masia renaixentista “Mas Cabanyes”, a Argentona (Barcelona). A l’acte va assistir un nombrós grup d’editors, llibreters, comercials i tot el personal de l’empresa.

Les Punxes és una empresa independent dedicada a la distribució de llibres de més de 100 fons de petites i mitjanes editorials per a tota Espanya. L’any 2017 va tancar amb un volum de negoci de més de 25 milions d’euros i un benefici d’explotació superior a 1,7 milions d’euros.

En els darrers anys ha invertit 1,5 milions d’euros en l’actualització i modernització dels processos logístics i comercials, i s’ha posicionat com un referent de la distribució de les editorials independents. També ha incorporat a l’accionariat als directors operatius amb la finalitat de garantir la continuïtat i el futur de la societat.

Sobre Les Punxes Distribuidora, S.L.

Les Punxes Distribuidora, S.L. va néixer l’any 1968 i va prendre el nom de l’edifici modernista Casa de Les Punxes o Casa Terrades (Av. Diagonal, Barcelona), que va projectar Josep Puig i Cadafalch i va ser construït el 1905. Aquesta va ser la primera ubicació de la distribuïdora, que a mesura que va anar creixent va haver d’anar canviant de seu.

Les Punxes Distribuidora, S.L. va néixer amb la intenció de difondre tot un seguit d’editorials que van sorgir a la dècada dels 60 i que va introduir sobretot temàtiques relacionades amb el món universitari. Les idees progressistes havien estat silenciades a partir de la guerra civil i la tímida apertura que va significar la Llei Fraga de 1966 va permetre que nasquessin petits editors que varen impulsar les idees renovadores del món en ciències socials.

Ràpidament se’ns varen unir projectes editorials d’altres camps com la narrativa i altres disciplines que, o bé nasqueren amb nosaltres o els va interessar un tipus de distribució que naixia expressament per a ells.

Actualment incorporem editorials els projectes de les quals tinguin un interès especial i representin un pas endavant en el complex món del llibre.