El Forum Edita converteix Barcelona en la capital internacional de l’edició

La Vanguardia, 02/07/2019

Barcelona tornarà a convertir-se en la capital internacional i de referència hispanoamericana del sector del llibre i l’edició amb el Forum Edita, que s’inaugurarà demà amb la presència del president del Grup Feltrinelli, Carlo Feltrinelli.

El fòrum Edita, que se celebrarà els dies 3, 4 i 5 de juliol amb el lema “reptes, talent i globalització en el món del llibre”, comptarà amb ponències, taules rodones i diàlegs al voltant del moment del sector editorial i les seves oportunitats de futur, amb més de trenta ponents de l’àmbit nacional i internacional del llibre.

La trobada, que celebra la seva quarta edició, està organitzada pel Gremi d’Editors de Catalunya i la Barcelona School of Management de la Universitat Pompeu Fabra -en aquest espai es desenvoluparan les activitats- i serà accessible en directe via internet des de qualsevol part del món.

Segons fonts de l’organització, aquest fòrum s’ha consolidat com una de les trobades internacionals de referència a l’hora de debatre entre els professionals del sector del llibre els reptes i oportunitats de l’edició i en aquesta ocasió comptarà amb prop de cinc-cents participants inscrits.

Per això l’organització permetrà la participació externa des de qualsevol part del món i es podran formular preguntes als ponents via informàtica a través de l’adreça preguntes@editabarcelona.com.

La investigació, la globalització en el món del llibre, el desenvolupament de la indústria editorial i els avenços tecnològics seran algunes de les qüestions que es debatran en aquesta trobada.

També s’abordarà el paper de les biblioteques en l’era digital, els nous models de lectura, la defensa de la propietat intel·lectual enfront de la pirateria i la situació de les vendes en el mercat internacional i nacional.

A més de Carlo Feltrinelli, el fòrum comptarà amb la presència del creador del primer llibre escrit per un robot, Henning Schoenenberger, i del president i CEO de la Fira Internacional del Llibre de Frankfurt, Juergen Boos.

També es podrà saber com opera la cadena de llibreria més important d’Alemanya a través del seu conseller delegat i soci Michael Busch; mentre que Cristina Fuentes, directora del Hay Festival of Literature, explicarà les claus per a la creació de comunitat a través de les xarxes internacionals.

Per la seva banda, el pedagog Gregorio Luri parlarà sobre la necessitat de crear una aliança entre educació i lectura i els editors independents Joan Sala, Valeria Bergalli, Matthew Clayton i Jacques Testard explicaran la seva experiència davant el fenomen de la concentració empresarial en el sector.

Altres participants destacats seran l’escriptor Sergi Pàmies, que oferirà la seva visió personal sobre el sector editorial, així com els escriptors Lorenzo Silva, Espido Freire i Juan Cruz.

El Fòrum Edita compta amb el patrocini de l’Ajuntament de Barcelona, el suport de Barcelona Ciutat Literària de la Unesco i amb la col·laboració de Editores.Cat, CEDRO, el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, el Ministeri de Cultura i Esport i de la Federació de Gremis d’Editors d’Espanya.

La trobada està dirigida pel president del Gremi d’Editors de Catalunya, Patrici Tixis Padrosa, pel periodista cultural i historiador de l’edició, Sergio VilaSanjuán i pel creador i director del màster en edició de la UPF, Javier Aparicio.