Dotze noves llibreries obtenen el segell de Qualitat

NP FGEE, 05/03/2019

• Amb les noves incorporacions, ja són 98 les llibreries que disposen d’aquesta certificació que destaca el valor d’aquests establiments com a agents culturals en les seves respectives localitats.
  • Més de 200 llibreries han realitzat l’autoavaluació prèvia a l’inici del procés per a la concessió del segell.

Madrid, 5 de març de 2019.- El Comitè de Certificació per a la concessió del Segell de Qualitat de Llibreries ha atorgat 12 nous segells. Aquesta iniciativa està destinada a afavorir a les llibreries i reconèixer la seva importància en la cadena del llibre, així com el seu paper com a agents culturals, necessaris per a l’existència de pluralitat editorial i per al foment de la lectura.

Les llibreries que han obtingut el Segell de Qualitat en aquesta ocasió són: Serendipia (Ciudad Real), Bibabuk (Almeria), Central (Gijón), Santos Ochoa-Gran Via i Sants Ochoa-Plaça d’Espanya (Salamanca), Santos Ochoa (Tudela , Navarra), Luces (Màlaga), La puerta de Tanhausser (Plasencia, Càceres), Cartabón i Banda Deseñada (Vigo), Fábula (Alcorcón, Madrid) i La Ploma Llibreria (Barcelona).

Amb aquests nous 12 segells són ja 98 les llibreries que compten amb la distinció “Llibreries de Qualitat” o “Llibreria de referència”. A més, més de 25 llibreries han sol·licitat iniciar el procés d’auditoria per a la seva concessió. Des que es va posar en marxa, més de 200 llibreries de tot Espanya han realitzat l’autoavaluació prèvia a l’inici de procés de concessió del distintiu.

Segell de Qualitat

El Segell de Qualitat de Llibreries néixer a finals de 2015 amb l’objectiu de distingir, incentivar i premiar l’excel·lència de l’activitat llibretera. Per a això, un comitè de certificació extern avalua la pluralitat bibliogràfica, el fons, les activitats culturals realitzades, la relació entre la llibreria i altres agents, la prescripció, etcètera, respectant el seu projecte i peculiaritats. Aquests indicadors assenyalen aspectes determinants per a una llibreria de qualitat, així com per introduir possibles millores en els establiments.

Es tracta d’una iniciativa que està recolzada per Acción Cultural Española (AC / E) i la Asociación de Cámaras del Libro de España, que integra les principals associacions del sector del llibre: la Federación de Gremios de Editores de España (FGEE), la Confederación Española de Gremios y Asociaciones de Libreros (CEGAL), la Federación de Asociaciones Nacionales de Distribuidores de Ediciones (FANDE) i la Federación Empresarial de Industrias Gráficas de España (FEIGRAF).